måndag 28 maj 2012

Hej från biblioteket

Hej, sitter här i biblioteket på min fakultet (la facultad de filosofía y letras) här på UCA. Morgonen började med två timmars lektion i litteratur där Anne och jag höll i en presentation av "Soldados de Salamina". Jag var jättenöjd över hur vi gjort presentationen därför att jag kände att jag gjort mitt absolut bästa, men samtidigt visste jag att läraren skulle komma att såga oss. Jag har därför aldrig gjort en presentation förr där jag känt mig så osäker på mig själv som jag gjorde idag. Dock blev jag inte ledsen över kritiken (kan inte jag ta kritik, ja hur skulle jag då kunna bli en bra lärare?) utan tänkte bara att den kommer att hjälpa mig på litteraturtentan som är nästa måndag. Måste kolla upp om jag kan hitta någon ordbok på biblioteket också, det får man tydligen ha med sig och jag har ingen med mig här i Spanien. Håll tummarna! Nåväl, helt ute och cyklade var vi inte med presentationen och nu vet jag hur jag ska avsluta min reseña som jag så fint skrev en kladdversion till förra veckan. (Tre sidor, inte illa av någon som hatar litteratur!) Efter lektionen drog vi till caféet där jag åt en napolitana med skinka och ost. Alltså... maten här är inget jag direkt kommer sakna (förutom tapas samt italienarnas pasta). Nu har jag suttit i två timmar med Teoría y Metodología de la Enseñanza de Lenguas. Dels ska vi lämna in en sak och dels pluggar jag till tentan som vi har på torsdag. Jag hoppas det ska gå bra, detta ämne är det lättaste och roligaste. Denna veckan är sista veckan av lektioner.

Jag behövde bara en liten paus, men nu ser jag att vattnet är slut och jag är lite yr eftersom det är dålig luft härinne, så jag sticker nog iväg på en liten luftpaus utomhus samt för att köpa vatten. Min plan är att hänga på biblioteket hela dagen, här kan man plugga ifred och här är det tyst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar