tisdag 17 juli 2012

17

Hållit mig inne idag med huvudvärken från helvetet. Japp, vinden är här igen. Oftast håller det på och blåser kraftigt 2-3 dagar och jag får alltid en sådan fruktansvärd huvudvärk. Här kan folk gå till läkaren och få höra: "Det är vindens fel". Göteborg är blåsigt, undrar om det ger mig huvudvärk? Borde väl vara samma sak även om denna kraftiga Atlantenblåst är annorlunda?

Ikväll har vi sprayat våra hår. Giulia ville ha vitt hår men ser ut som en gråhårig gammal tant och jag har rosa. Tillsammans med Megan och Anne gick vi för att röka vattenpipa på ett mysigt tetería i närheten. Det är som att kliva in i ett arabiskt paradis! Unnade mig en alkoholfri mojito. Kvinnan jag beställde av kollade skeptiskt på den rosahåriga tjejen som skulle ha alkoholfritt... ;)

Ikväll är det en högtid Virgen de Carmen där jag har för mig att de hedrar alla som dött på hav. Processionen passerade utanför vårt fönster och det luktade rökelse i timmar.

Nu ska jag sova. Imorgon blir det strandhäng och tvätt. Kanske åker jag redan till helgen...

Shoppade loss idag förresten. Svarta byxor, vit tröja, snorgul klänning och arméjacka. 80e för allt. Hippiebyxorna igår gick på 12e. Tur att de köptes då, idag är den marknaden borta. Undvikit pasta på det sista och mmm hade längtat efter Giulias pasta matrichiani eller hur det stavas... Nu svamlar jag bara. God natt med er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar