måndag 16 juli 2012

Min vecka

Vart ska vi börja? Den senaste veckan har varit fantastisk. Min hermano Adam kom tillbaka två nätter för lite sol och bad, men Cádiz är Cádiz och det är mest liv på natten! Visserligen inte i gatorna, men det är livet i El Palacio som räknas... Det var riktigt roligt och så kom min italiana tillbaka samt Raccoon som hade med sig min favorit Victoria's Secret body lotion (Pure Seduction) i miniförpackning till mig.

I fredags firade vi Giu & Evas födelsedagar (21 samt 28) med middag. Det blev pasta med räkor och auberginer i grädde. Lita dock inte på att italienare gör den bästa pastan för det var iiiinte den bästa pastan som lagats i huset kan jag väl säga. Dock berodde det på att maten lagades för ett femtontal personer och när någon la i pasta i en gigantisk kastrull räknades det inte med att pastan skulle växa... Det var dock ätbart och ingen som klagade! Till det en fantastiskt god sallad (jag tycker dock det känns konstigt att äta sallad med mat så som man gör i Spanien att man alltid har tonfisk i, det blir så matigt och ja.. som en rätt i sig) och goda efterrätter. Alla befann sig i matkoma efteråt! Dock blev det en sväng till Imagina på La Punta, det var dock betydligt lugnare än natten innan.

Lördagen kommer jag att berätta om i ett helt annat inlägg!

Sov på natten till söndag mellan 01-05 och sedan var det bil hem, en sväng till doktorn och sedan häng här hemma i palatset. Man blir bra bemött och läkarna är myyyycket trevligare här än i Fuengirola exempelvis, men dock finns det nötter. När en läkare har läkarrock på sig tycker jag att denne ska bete sig som just en läkare och bemöta sin patient som just en patient. Det är inget allvarligt så ingen behöver oroa sig och ingen behöver fråga något mer heller.

Igårkväll gjorde vi hippiinköp. Jag köpte hippiebyxor som jag alltid velat ha men alltid tänkt "när ska jag använda dem..." men de är ju så coola och sköna! Sedan köpte jag armband som jag alltid velat ha som alla italienare har. Giulia letade i ITalien men hittade inte och så hittar jag det här på Plaza San Antonio i deras casetas... köpte 3. En röd för kärlek, en gul för tur och en grön för hopp (esperanza!). Raggaefärger också vilket gillas ;) Köpte också en atrapasueños (drömfångare) att hänga upp i mitt rum samt atrapasueños-örhängen.

Skulle såååå vilja inreda ett eget hem... Vita målade väggar och vita grundmöbler om man säger så i typ IKEA-stil. Sedan lite drömfångare, marockanska möbler och ett Carolina Gynning litografi... och förutom drömfångare så lite prydnader som möjligt för jag blir bara rastlös av det!

Ska snart göra ett inlägg om festivalen för er. Ha en skön dag! Min tänker jag spendera i sängen för att jag behöver vila huden från solen. Om magen inte bråkar kanske jag går och tittar om jag kan hitta en fin billig rea-klänning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar