söndag 8 juli 2012

Imagina

Blev lite ledsen när jag tvingades gå hem igår natt på grund av magont när vi var inne på Imagina. Imagina är en fantastiskt cool nattklubb med nice inredning och grym musik! Det är dessutom inte heller lätt att komma in där alla gånger... lång kö och många blir nekade. För unga, för fula, för fulla... Jag fick senast höra att de "inte släpper in småtjejer under 18". Tack, men jag är 22. Det var tråkigt att inte komma in då, men kul att få höra hur ung man såg ut (i Madrid fick jag åka och hämta leg med taxi för att de på 3 klubbar trodde att jag var 16...). Jag är liksom inte van vid att man behöver leg i Spanien! Här är det väl bara att gå ut?

Stämningen på Imagina igår var helt fantastiskt. Tack vare en bekant fick vi gå före i den långa kön och kunde studsa till den fantastiska musiken. Den svenska musikscenen är lätt en av världens bästa... de bästa partylåtarna kommer ju bland annat från Swedish House Mafia och Avicii! Tror att dj:sen som spelade igår kände sig lite som Swedish House Mafia på droger. De var helt galna. Dansade, ställde sig på högtalare, gjorde plankan på högtalaren och snurrade runt den, slet av sig massa kläder... Riktigt roligt och underhållande att se. Det kändes som en galet fantastisk konsert, medan det bara var en vanlig lördagkväll på Imagina i lilla Cádiz... förresten har jag sett massa svenska turister på sistone här. Hey, jag trivs ganska bra som enda svensken här! Tråkigt i alla fall att det är söndag. Jag hade inte bangat ännu en natt på Imaginas galna dansgolv (men utan magont)! Hoppas vi kommer in nästa gång igen och att det är lika fantastiskt då. Då kommer jag dessutom vara i sällskap med min amooooor Giulia... Alltså ni skulle sett min min när jag fick höra: "Åh, vad roligt! Har du träffat någon? Vem är din amor?". Alltså... jag stod visserligen och skrek i telefonen om el amor de mi vida (mitt livs kärlek), men jag fattade ingenting haha jag pratade ju bara med min Giu :D

Såhär kändes stämningen på Imagina igår! Bilden har dock ingenting med Imagina att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar