måndag 9 juli 2012

Egentid

Granada i mars 2012

Bilden med texten beskriver precis vad jag känt idag. Frihet, möjligheter, att världen är min... lust att bara omfamna världen och göra någonting galet! Hade någon sagt att vi hoppar fallskärm idag, då hade jag nog hoppat. Jag unnade mig också en dag för mig själv. Legat på soffan och inte gjort ett skit mer än skypat lite och städat mitt rum. Det tråkiga är att det känts som att jag behövt förklara för alla vad som står på bilden. Jag har bara velat vara ifred! Mina bästa vänner är inte här och nu vill jag helt enkelt samla kraft. Det kan vara svårt för någon som inte sett hur intensivt vi levt, men jag har ju i princip inte haft en enda vilodag för mig själv. Jag ville också se att jag klarar av det... att jag inte blivit en alldeles för rastlös och sällskapssjuk person. I Sverige väntar verkligheten... nej fy jag blir alltid nedstämd när jag tänker på det så nu tänker vi på något annat! Nåväl, jag har en jätteskön och lugn kväll här i mitt vackra palats. Det enda som stör mig är alla myggbett och mitt brännande ansikte. Trots solskydd, trots att jag vistats massor i solen sedan februari och trots att jag bara var två timmar på stranden så brände jag ansiktet rejält. Solen var riktigt stark idag, alla fick massor med färg. Det är väl bara att börja kleta på oftare! Jag önskar att det bara var hälsosamt att ligga i solen och pressa och att det var någonting jag fick göra varje dag. Och någonting som är ännu härligare är att hoppa i vågorna! Hoppas på surfkurs innan jag åker till Fuengirola, men vi får se om tiden räcker till. Nu ska jag skriva lite dagbok (hah, det tar tid att uppehålla både och! Men det är det värt!) innan jag sover för att förhoppningsvis få en heldag på stranden imorgon. God natt alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar