fredag 13 juli 2012

Vänner

Idag åkte min Màlagabror för andra gången. Adam tyckte så mycket om Cádiz under sin roadtrip att han bestämde sig för att komma tillbaka i några dagar, vilket jag bara tyckte var fantastiskt roligt. Trots att det gått två år sedan vi sågs (då vi delade lägenhet i El Palo, Màlaga) så kändes det som att ingen tid gått och han är fortfarande den hermano jag aldrig haft. Härligt, speciellt i tider som dessa med många avsked. Det ger mig hopp och glädje. Vissa i min vänfamilj härifrån kommer jag förhoppningsvis möta igen i höst medan det kanske dröjer några år tills vissas av våra vägar korsas igen. Det är omöjligt att hålla en god kontakt med alla, men just detta besök visade hur härligt det är att möta gamla vänner igen. Hoppas vi ses om drygt två månader igen dock, då jag planerar att åka till Oslo en helg så snart jag kan för att hänga med Tara som var här i juni. Ett mål i höst är att kunna resa iväg så ofta som möjligt. Tror inte det godkänns, men vem vet, kanske kollar jag upp möjligheten att göra en av mina två veckor långa praktikperioder utomlands igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar