torsdag 19 juli 2012

Övervikt

Litar inte på vågen hemma och ett besök på apoteket där även våg finns visade att vågen visar 2-3kg mindre på mig hemma än på apoteket. Dock tyckte jag vågen hemma visade otrooooligt lite, så jag var glad när jag såg vad apoteket visade. Vill såklart bli av med magen; men efter den här Erasmus-tiden får jag vara tacksam att det inte ser värre ut än vad det gör! Så med tanke på omständigheterna var jag nöjd.

Huvudsyftet var dock inte att väga mig utan att väga min packning. Nu visar packningen hemma på 22,2kg samt 20,8kg. Jag får ha 20+20kg... Håll tummarna att mina väskor går igenom! Jag får i alla fall inte shoppa mer här nere (bra, det har jag inte ekonomi till) och skulle det bli problem får jag slänga massa papper och böcker som väger en del, sedan även lakan och handdukar och kanske till och med karnevalgrejer (fast jag hoppas få hem sevillana-klänningen, jag kan ju klä ut mig som andalusiska på Halloween).

Nu ska jag hoppa in i duschen, ställa ut väskorna och damma samt sopa rummet och sedan kommer en vän för att ge en rolig Portugal-video som jag velat ha sedan roadtripen. Klockan 20.15 går bussen och klockan 23.45 borde jag vara i mitt älskade Fuengirola igen.

Åh, Cádiz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar